______________ _____________ ____________________________
дата класс прізвище та ім'я
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДО РОЗДІЛУ
"ПРАВОПОРЯДОК І ПРАВОПОРУШЕННЯ. ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ".
І варіант
І рівень (3 бали)
Виконайте тестові завдання.
1. Яке поняття характеризується як точне, своєчасне і неухильне додержання встановлених правовими та іншими соціальними нормами правил поведінки в державному та суспільному житті?
А. Суспільний порядок.
Б. Дисципліна.
В. Законність.
Г. Правомірна поведінка.
2. Сукупність правових почуттів, емоцій, оцінок, що домінують у суспільстві та проявляються у суспільній думці, – це ...
А. Правосвідомість.
Б. Правова культура.
В. Правова ідеологія.
Г. Правова психологія.
3. Який вид відповідальності полягає в осуді суспільством вчинків особи, що не відповідають загальноприйнятим уявленням про добро і зло?
А. Моральна.
Б. Політична.
В. Економічна.
Г. Юридична.
4. Назвіть, для яких норм характерні загальнообов’язковість і формальна визначеність.
А. Моралі.
Б. Права.
В. Звичаїв.
Г. Релігійних норм.
5. Установіть відповідність між характеристикою і формою вини.
1. Особа під час скоєння забороненого законом діяння усвідомлювала його протиправний характер, не бажала, але передбачала можливість настання суспільно небезпечних наслідків. |
А. Прямий умисел. |
2. Особа не передбачала можливості настання таких наслідків, хоча повинна була та могла їх передбачити. |
Б. Непрямий умисел. |
3. Особа передбачала можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, але легковажно розраховувала на їх відвернення. |
В. Протиправна самовпевненість. |
4. Особа усвідомлювала протиправний характер свого діяння, передбачала його небезпечні наслідки і бажала їх настання. |
Г.Протиправна недбалість. |
6. Доповніть твердження.
__________________ – це сукупність норм права, які складають відособлену частину системи права; регулюють якісно однорідні суспільні відносини специфічним методом правового регулювання.
Різновид юридичних фактів, який виникає незалежно від волі суб’єктів правовідносин, – це ______________________ .
ІІ рівень (2 бали)
1. Порівняйте поняття.
- Злочин – проступок.
- Правопорядок – громадський порядок.
ІІI рівень (3 бали)
Прочитайте подані твердження. Вкажіть, які твердження правильні, а які – ні.
На уроці правознавства Володимир стверджував:
1. Підстави юридичної відповідальності є фактичні, політичні та економічні.
2. Юридична відповідальність не існує за наявності всіх обставин, що виключають юридичну відповідальність.
3. Класифікації юридичної відповідальності в основному проводяться залежно від того, до якої галузі права відносяться норми, які передбачають юридичну відповідальність, і залежно від органів, які накладають юридичну відповідальність.
ІV рівень (4 бали)
Розв’яжіть ситуацію.
Десятикласниця Настя Поліглот, поспішаючи на урок англійської, перейшла вулицю в двадцяти метрах від пішохідного переходу. Намагаючись об’їхати школярку, водій автомобіля змушений був різко звернути на узбіччя. В результаті відбувся наїзд на газетний кіоск. Автомобіль і кіоск було пошкоджено.
Дайте правовий аналіз дій Насті Поліглот та водія автомобіля. Чи буде притягнутий до відповідальності водій ? Чи можуть притягти до юридичної відповідальності Настю? Якщо так, то до якого виду юридичної відповідальності її буде притягнуто?
______________ _____________ ____________________________
дата класс прізвище та ім'я
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДО РОЗДІЛУ
"ПРАВОПОРЯДОК І ПРАВОПОРУШЕННЯ. ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ".
ІІ варіант
І рівень (3 бали)
Виконайте тестові завдання.
1. Які з перерахованих положень належать до спеціальних засобів гарантій законності?
А. Економічні.
Б. Політичні.
В. Організаційні.
Г. Ідеологічні.
2. Який елемент не відноситься до складу правопорушення?
А. Зміст правопорушення.
Б. Об’єкт правопорушення.
В. Суб’єкт правопорушення.
Г. Суб’єктивна сторона правопорушення.
3. Яке правопорушення не відноситься до проступків?
А. Адміністративне.
Б. Кримінальне.
В. Дисциплінарне.
Г. Цивільно-правове.
4.Який вид відповідальності не відноситься до юридичної?
А. Кримінальна.
Б. Дисциплінарна.
В. Конституційна.
Г. Політична.
5. Установіть відповідність між поняттям та його визначенням.
1. Частина правової норми, в якій зафіксовані умови, обставини, з настанням яких здійснюється диспозиція. |
А. Дисципліна. |
2. Точне, своєчасне і неухильне додержання встановлених соціальними нормами правил поведінки. |
Б. Необережність. |
3. Різновид юридичних фактів, які виникають незалежно від волі суб’єктів правовідносин. |
В. Гіпотеза. |
4. Одна із форм вини. |
Г. Інститут права. |
5. Система юридичних норм, що регулюють певну групу однорідних суспільних відносин у рамках галузі права. |
|
6. Доповніть твердження.
__________________ – здатність особи мати суб’єктивні права і виконувати юридичні обов’язки відповідно до норм права.
Внутрішня будова права, в якій виражається єдність
та диференціація його норм, – це _________________________________ .
ІІ рівень (2 бали)
Порівняйте поняття.
- Умисел – необережність.
- Правопорушення – юридична відповідальність.
ІІI рівень (3 бали)
Прочитайте поданий нижче текст. Визначте, які твердження правильні, а які – ні.
На уроках правознавства Роман стверджував:
1. Дисципліна – це відповідний порядок поведінки людей, який відповідає нормам і моделям, що склалися в суспільстві, а також вимогам тієї чи іншої організації.
2. Гарантії законності – це принципи, які лежать в основі забезпечення правопорядку.
3. Існують такі види правосвідомості, як особистісна, масова, суспільна, жіноча, чоловіча, наукова, професійна, побутова.
4. Правомірна поведінка – це суспільно корисна, суспільно необхідна, бажана і допустима поведінка осіб.
5. До складу правопорушення входять об’єкт, суб’єкт, об’єктивна сторона, суб’єктивна сторона.
6. Формами вини є умисел і необережність.
ІV рівень (4 бали)
Розв’яжіть ситуації.
А. Під час перерви учні 10-го класу вийшли на шкільне подвір’я і почали грати в сніжки. Один із школярів, вирішивши продемонструвати свою силу, почав кидати сніжки на дах школи. Одна із сніжок потрапила у вікно, в результаті чого було розбито скло і його уламком поранено школярку 3-го класу.
Чи можна вважати це правопорушенням? Доведіть.
Б. Десятикласники Микола і Петро вирішили здійснити взаємовигідний обмін. За два диски Миколи з записами сучасних фільмів Петро віддавав комп’ютерний ігровий компакт-диск.
Вдома Петро раптом виявив, що на дисках нічого не записано.
Чи було Миколою здійснено правопорушення? Доведіть.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДО РОЗДІЛУ "ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ".
І варіант
І рівень (4 бали)
Виконайте тестові завдання.
1. Укажіть назву теорії походження держави, сутністю якої є твердження: «Держава походить від сім’ї, є результатом розростання сім’ї, де батьківська влада над дітьми трансформується у владу монарха над своїми підданими».
А. Географічна.
Б. Патріархальна.
В. Психологічна.
Г. Органічна.
2. Яку функцію не виконують органи законодавчої влади?
А. Представницьку.
Б. Контрольну.
В. Правосуддя.
Г. Законодавчу.
3. Установіть відповідність між поняттям та визначенням.
1. Іноземний громадянин або особа без громадянства, яка внаслідок обґрунтованих побоювань стати жертвами переслідувань за ознаками раси, національності, ставлення до релігії чи іншими вимушені залишити територію держави, громадянами якої вони є, та щодо яких прийняте рішення про надання їм відповідного статусу. |
А. Громадянин.
|
2. Особа, яка має особливий правовий зв’язок з державою, що породжує для них взаємні права і обов’язки. |
Б. Іноземець. |
3. Особа, яка не є громадянином держави, на території якої знаходиться в конкретний час, а є громадянином (підданим) іншої держави або держав. |
В. Особа без громадянства
|
4. Особа, яку жодна держава відповідно до свого законодавства не вважає своїм громадянином.
|
Г. Біпатрид.
|
|
Ґ. Біженець.
|
4. Установіть відповідність між формою державного устрою
й конкретною державою.
1. Унітарна (проста). А. Австро-Угорщина.
2. Федерація. Б. Німеччина.
3. Конфедерація. В. Україна.
4. Імперія. Г. Швейцарія.
5. Доповніть твердження.
- Спосіб організації верховної державної влади, порядок її утворення та діяльності, компетенція та взаємозв’язок органів, а також взаємовідносини з населенням країни називається _______________________________________________________ .
- За визначеністю суб’єктів правовий статус особи буває наступних видів: ___________ ,_________________ , _________________.
ІІ рівень (3 бали)
Знайдіть помилки в реченнях.
1. За первісних форм організації суспільних відносин склалася система загальнообов’язкових правил поведінки (правових норм).
2. Ознаками права є наявність території, яка визначається державним кордоном, існування податкової та правової систем та інші.
3. Уряд, міністерства, відомства та місцеві державні адміністрації складають систему законодавчої влади.
4. Форма правління – це сукупність чи система методів, за допомогою яких здійснюється державна влада в суспільстві.
5. Поняттям «особистість» позначаються суб’єкти правовідносин.
6. Спільнота всіх громадян, їх вільних об’єднань, пов’язаних суспільними відносинами , що характеризуються високим рівнем суспільної свідомості, політичної культури, які перебувають за межами регулювання держави, але охороняються та гарантуються нею, називається правовою державою.
ІІI рівень (2 бали)
Порівняйте поняття.
- Органи законодавчої влади – органи виконавчої влади – органи судової влади.
- Унітарна держава – федеративна держава.
ІV рівень (3 бали)
Охарактеризуйте тоталітарний режим. Виконайте завдання за алгоритмом.
1. Дайте визначення тоталітарного режиму.
2. Назвіть його ознаки.
3. Наведіть приклади країн, яким притаманні (були притаманні) ознаки тоталітарного режиму.
4. Опишіть конкретні прояви тоталітаризму в одній з названих вами країн.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДО РОЗДІЛУ "ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ".
І варіант
І рівень (4 бали)
Виконайте тестові завдання.
1. Якій стадії розвитку суспільства відповідає наступна характеристика: «Удосконалилися знаряддя праці, нагромадився досвід виробничої діяльності. Первісне стадо змінилося родовою общиною. Виникло первісне самоуправління»?
А. Дикість.
Б. Варварство.
В. Цивілізація.
Г. Громадянське суспільство.
2. Прихильники якої теорії походження держави прагнуть довести, що головною причиною суспільних процесів, у тому числі й виникнення держави, є зростання народонаселення?
А. Класової теорії.
Б. Теорії географічного детермінізму.
В. Демографічної теорії.
Г. Теорії насильства.
3. Установіть відповідність між поняттям та його визначенням.
1. Набуття громадянства за народженням.
|
А. Репатріація.
|
2. Набуття громадянства за волевиявленням особи. |
Б. Трансферт.
|
3. Набуття громадянства шляхом повернення на Батьківщину. |
В. Оптація.
|
4. Обмін населенням між державами, що зумовлює автоматичну зміну громадянства.
|
Г. Філіація.
|
|
Ґ. Натуралізація. |
4. Установіть відповідність між формою правління й конкретною державою.
1. Необмежена монархія. А. Італія.
2. Конституційна монархія. Б. Бруней.
3. Дуалістична монархія. В. Аргентина.
4. Парламентська республіка. Г. Іспанія
Ґ. Оман.
5. Доповніть твердження.
Здатність та можливість індивіда або колективу впливати на волю, поведінку й діяльність людей за допомогою різноманітних засобів (авторитету, переконання, насильства, примусу тощо) називається_______________________________.
За способом утворення державні органи поділяються на ____________________,
_____________________________, та _________________________ .
ІІ рівень (3 бали)
Знайдіть помилки в реченнях.
1. З появою держави основну роль в організації суспільних відносин стали відігравати звичаї - правила поведінки, що увійшли у звичку в процесі неодноразового застосування і виконувалися людьми добровільно.
2. За сферами суспільного життя функції держави поділяються на внутрішні та зовнішні.
3. Обмежена монархія – це така форма правління, за якої повноваження верховної влади здійснюють виборні органи, що обираються населенням на відповідний термін.
4. Тоталітарному режиму притаманна наявність політичних меншостей, функцією яких є опозиційна політична діяльність та позитивна критика державного керівництва.
5. Принцип гарантованості прав і свобод людини і громадянина означає, що в майбутньому Конституція України доповнюватиметься положеннями, у яких фіксуватимуться нові права і свободи людини і громадянина.
6. Необхідний для людини прожитковий мінімум, соціальна рівність та соціальне забезпечення є ознаками правової держави.
ІІI рівень (2 бали)
Порівняйте поняття.
- Людина – особистість – громадянин.
- Органи суспільних відносин за первісних часів – зміни в організації суспільних відносин у зв’язку з появою держави.
ІV рівень (3 бали)
Охарактеризуйте Україну за формою державного ладу. Виконайте це завдання за таким алгоритмом:
1. Дайте визначення форми правління.
2. Визначте, до якої форми правління належить Україна. Доведіть, спираючись на конкретні приклади (або статті Конституції України), до якого виду республіканської форми правління відносять нашу державу.
3. Дайте визначення форми державного устрою.
4. Поясніть, яка форма державного устрою притаманна Україні.
5. Дайте визначення політичного режиму.
6. Назвіть ознаки того режиму, який існує в нашій державі.
Тематична атестація по темі „основи теорії держави”
Варіант 1.
І рівень складності (6 питань х 0,5 бала = 3 бали)
- Назвіть поняття що відповідає наведеному визначенню :
... – це політична організація суспільства, що має владні повноваження з управління територіально-організованим населенням з метою здійснення загальносоціальних справ.
- Закінчіть речення.
Громадський порядок – це ...
- За типом політичного режиму держави поділяють на ...
А) монархії та республіки;
Б) унітарні і складні держави;
В) демократичні, авторитарні, тоталітарні.
- Встановіть історичну послідовність виникнення різних суспільних утворень :
А) держава;
Б) первісне людське стадо;
В) плем’я;
Г) родова громада.
- Законодавча, судова і виконавча влада – це складові (гілки) ...
А) політичної влади; Б) економічної влади; В) державної влади.
- Термін „правова держава” виник ...
А) в античні часи; Б) у першій половині ХІХ ст.; В) у ХХ ст.
ІІ рівень складності (3 питання х 1 бал = 3 бали)
- Встановіть відповідність.
Парламентська республіка |
1) наявність посади прем’єр-міністра, якого призначає парламент; |
|
2) чіткий розподіл сфер впливу владних структур і визначення терміну їхніх повноважень; |
||
3) президент призначає уряд, який є політично відповідальним перед ним; |
||
4) підзвітність уряду парламентові; |
||
5) президент має право вето щодо актів парламенту; |
||
6) затвердження парламентом нормативних актів президента; |
||
Президентська республіка |
||
7) відповідальність посадових осіб, що реалізується через відкликання та відставку; |
||
8) президент за певних обставин може розпустити парламент; |
||
9) підзвітність уряду президентові; |
||
10) президент зобов’язаний діяти лише за згодою уряду. |
- Складіть схему „Форми державного правління”.
- Яким теоріям походження держави і права відповідають наведені твердження ? Назвіть найбільш відомих авторів цих теорій.
А) держава – це результат історичного розвитку сім’ї, абсолютна влада монарха є продовженням влади батька в сім’ї.
Б) держава виникає внаслідок угоди між людьми на певному етапі розвитку, частину своїх прав громадяни віддають виборним представникам;
В) держава виникає разом із появою класів, одна група володіє засобами виробництва – має все, в руках інших немає нічого
ІІІ рівень складності (2 питання х 1,5 бала = 3 бали)
- Складіть таблицю „Ознаки держави” за схемою :
Ознаки держави |
Зміст ознак держави |
|
|
- Про які форми здійснення функцій державою йдеться ?
А) У 2003 році Верховна Рада України прийняла новий Цивільний кодекс України та вперше Господарський кодекс України;
Б) Навчання учнів у школах регламентується законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”;
В) За споєння крадіжки в особливо великих розмірах громадянина К. засуджено міським судом до 11 років позбавлення волі із конфіскацією майна та відбуванням покарання у виправно-трудовій колонії посиленого режиму.
ІV рівень складності (1 питання х 3 бала = 3 бали)
- Виконайте проблемне завдання :
Проаналізуйте, чи можна в повній мірі віднести сучасну Україну до числа правових держав.
Тематична атестація по темі „основи теорії держави”
Варіант 2.
І рівень складності (6 питань х 0,5 бала = 3 бали)
- Назвіть поняття що відповідає наведеному визначенню :
... – це верховенство державної влади всередині держави та незалежність ззовні
- Закінчіть речення.
Неолітична революція – це ...
- За формою правління держави поділяються на ...
А) монархії та республіки;
Б) унітарні і складні держави;
В) демократичні, авторитарні, тоталітарні.
- Чи завжди існувала держава ?
А) так Б) ні
- Складна держава, до якої входять суверенна держава-метрополія і підвладні їй несуверенні держави-колонії, має назву ...
А) федерація Б) імперія В) конфедерація
- Основні напрями діяльності держави, що відображають суть і соціальне призначення державного управління суспільством, - ....
А) функції держави; Б) механізм держави; В) ознаки держави.
ІІ рівень складності (3 питання х 1 бал = 3 бали)
- Встановіть відповідність.
А) вид публічної політичної влади, що здійснюється державою та її органами, здатність держави підпорядковувати своїй волі поведінку людей та діяльність об’єднань, що знаходяться на її території. |
||
2. Державний апарат – |
||
3. Державна влада – |
||
Б) цілісна система законодавчих, виконавчих, судових та контрольно-наглядових органів держави. |
||
В) політична організація суспільства, що має владні повноваження з управління територіально-організованим населенням з метою здійснення загальносоціальних справ. |
- Складіть схему „Форми державного устрою”.
- Яким теоріям походження держави і права відповідають наведені твердження ?
Назвіть найбільш відомих авторів цих теорій.
А) пізнати природу держави неможливо, оскільки вона має божественне походження. З цього випливає вимога покірності і покора усіх перед державною владою;
Б) держава формується в результаті завоювання одних племен іншими. З метою їх утримання у покорі створюються поліція, армія, суд, закони;
В) з часом в людей виникає потреба у підпорядкуванні вождям, старійшинам, найсильнішим, найбагатшим тощо, тобто держава – це організація, створена яскравими (визначними, не такими як усі) особами для організації та управління суспільством
ІІІ рівень складності (2 питання х 1,5 бала = 3 бали)
- Складіть таблицю „Функції держави” за схемою :
Функції держави |
Сфери впливу |
||
економічна |
політична |
гуманітарна |
|
Внутрішні |
|
|
|
Зовнішні |
|
|
|
- Прочитайте уривки із статей Конституції та законів України. Про яки ознаки держави йдеться ?
А) „Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України;
Б) „В Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй”;
В) „Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості покладаються на Збройні Сили України” ;
Г) „Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом”;
Ґ) “Народ України – єдине джерело державної влади у республіці”.
ІV рівень складності (1 питання х 3 бала = 3 бали)
- Виконайте проблемне завдання :
Проаналізуйте переваги і можливі недоліки організації державної влади за парламентської та президентської республіки.
Контрольне тестування по темам: «Форми державного ладу, територіального устрою та політичного режимів». «Особа громадянин суспільство».
І варіант
І. Виконайте тестові завдання.
1. Яке поняття не входить до складових елементів державного устрою?
А. Форма державного правління.
Б. Функції державних органів.
В. Форма територіального устрою.
Г. Політичний режим.
2. За якої форми правління державна влада повністю або частково зосереджується в руках одноосібного глави держави і передається у спадок?
А. Президентська республіка.
Б. Федерація.
В. Парламентська республіка.
Г. Монархія.
3. Які юридичні властивості характерні для республіки?
А. Спадкове трононаступництво.
Б. Загальнообов’язковість рішень законодавчої влади для всіх інших державних органів.
В. Безстроковість влади.
Г. Непідпорядкованість влади глави держави будь яким іншим суб’єктам.
4. Порядок політичного життя суспільства, за якого державна влада здійснюється з дотриманням основних прав людини, з урахуванням інтересів усіх соціальних груп населення через демократичні інститути, – це .
А. Демократичний режим.
Б. Перехідний режим.
В. Авторитарний режим.
Г. Тоталітарний режим.
5. Яка ознака є характерною для авторитарного режиму?
А. Здійснюється цілковитий контроль над економікою.
Б. Допускається обмежений плюралізм (без реальної боротьби за владу).
В. Відсутня будь-яка можливість для вільного волевиявлення і врахування інтересів усіх груп населення.
Г. Держава втручається у приватне життя людини і громадянина.
6. Установіть відповідність між режимом і його характерною рисою.
1. Демократично-ліберальний. |
А. Може бути встановлена як командна, так і ринкова економіка. |
2. Демократично-радикальний |
Б. Відчуження народу від влади. |
3. Авторитарний. |
В. Права людини – найвища соціальна цінність. |
4. Тоталітарний. |
Г. Основна увага приділяється здійсненню реформ і перетворень. |
7. Яке поняття характеризує особу, що не є громадянином держави, на території якої знаходиться в конкретний час, а є громадянином (підданим) іншої держави або держав?
А. Іноземець.
Б. Апатрид.
В. Біпатрид.
Г. Біженець.
8. У якій державі до населення застосовується термін «піддані»?
А. Унітарна держава.
Б. Федеративна держава.
В. Республіка.
Г. Монархія.
9. Установіть відповідність між терміном та його визначенням.
1. Людина як носій свідомості, суб’єкт пізнання, активного перетворення навколишнього світу, що відзначається неповторною сукупністю соціально значущих якостей. |
А. Людина.
|
2. Людина, що має стійкий правовий зв’язок з конкретною державою, що проявляється у взаємних правах та обов’язках. |
Б. Індивід.
|
3. Жива розумна істота, яка має волю, дар мислення та користується ними. |
В. Особистість.
|
4. Конкретна людина, що біологічно і соціально вирізняється з-поміж інших людей, має індивідуально виражені психофізичні якості. |
Г. Особа.
|
4. Суб’єкт правовідносин. |
Ґ. Громадянин. |
10. Порівняйте поняття.
Ф іліація – натуралізація – репатріація.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________